Temat: Legato i staccato na łące i w lesie.
- Przypominamy sobie odgłosy i ruchy zwierząt mieszkających na łące i w lesie, do których moglibyśmy zastosować zasadę legato lub staccato np.:
lot motyla – legato,
skoki żaby – staccato,
bzyczenie pszczoły – legato,
stukanie dzięcioła – staccato.
- Rodzice wymieniają zwierzątko, a my naśladujemy jego ruchy i głos, a następnie mówimy czy zastosowaliśmy artykulację legato czy staccato.
- Rysujemy zwierzątka, a przy każdym linię ciągłą lub kropki w zależności od tego jak ono się porusza.
TEATR LALEK
Temat: Ożywające przedmioty.
- Jedna z osób biorących udział w zabawie ustawia przed druga osobą różne przedmioty np.: but, parasol, kawałek sznurka, chustkę, czapkę itp.
- Osoba, która dostała przedmioty musi, używając ich, stworzyć scenkę. Przedmioty ożywają i stają się aktorami.
- W drugiej wersji każdy sam wybiera dla siebie przedmioty i tworzy własną scenkę przed publicznością.
FLETY PROSTE – grupa zaawansowana
Temat: Artykulacja legato i staccato.
- Przypominamy sobie zasady gry legato i staccato sięgając do zajęć sekcji UMUZYKALNIENIA” z dnia 4.05.2020 r.
- Wybieramy jeden z wcześniej poznanych utworów i gramy go legato, a potem staccato.
- Wymyślamy swoje krótkie ćwiczenia grając je legato i staccato.